Klantcase – Van Kruijsdijk notarissen


Al sinds 2009 is Quantaris de automatiseringspartner van Van Kruijsdijk Notarissen. Het kantoor, gevestigd in Schijndel, is actief op het gebied van personen-, familie- en onroerendgoedrecht. Ook worden er verschillende werkzaamheden verricht voor rechtspersonen. Wij spraken met Lodewijk Brust. Hij is sinds 2002 werkzaam als administrateur en is onder andere hét interne aanspreekpunt als het om automatisering gaat.

“We werken inderdaad alweer een hele tijd samen met Quantaris, en naar alle tevredenheid!” Lodewijk vertelt dat er in de tijd voorafgaande aan de samenwerking al meerdere contactmomenten waren geweest. Van Kruijsdijk Notarissen was namelijk al langer op zoek naar een andere softwareoplossing en koos toen – naar aanleiding van een treffende presentatie – voor Quantaris als nieuwe automatiseringspartner.

Snelheid en kwaliteit staan voorop
“De implementatie van nieuwe pakketten is altijd erg soepel verlopen. De begeleiding is goed en er wordt echt met ons meegedacht,” zegt Lodewijk. Binnen het notariskantoor zijn er negen gebruikers. “Ons team is de laatste jaren amper van samenstelling veranderd. Hierdoor zijn we goed op elkaar ingespeeld en kunnen we voor onze klanten een goed product bieden. Snelheid en kwaliteit staan hierbij voorop. We doen er alles aan om de akten op tijd en op de juiste wijze te laten passeren.”

Van Kruijsdijk Notarissen maakt gebruik van vrijwel alle opties die Quantaris aanbiedt. “Alleen van het digitale klantenportaal nog niet,” vult Lodewijk aan, “omdat we tot nog toe onze contacten onderhouden per mail of telefoon.”

Sparren over pilots
Het kantoor werkt regelmatig mee aan pilots waarbij de nieuwste software van Quantaris wordt onderworpen aan een gebruikerstest. In zo’n periode is er veel aandacht om de software zo perfect mogelijk op te leveren. “Daarom sparren we veel over verbeteringen die kunnen worden aangebracht. Wij kijken of alles werkt zoals het zou moeten werken en aan de hand daarvan geven wij terugkoppeling.”

Korte lijntjes
Wat Lodewijk voornamelijk prettig vindt aan de samenwerking met Quantaris? Dat zijn de korte lijntjes. “Mocht zich een probleem voordoen, dan tref ik altijd iemand aan de andere kant van de lijn die ook echt verstand van zaken heeft. Een probleem wordt snel en kundig opgelost. Neem de communicatie met het Elektronische Communicatie Hypotheken (ECH) platform bijvoorbeeld. Het ECH mocht nog wel eens een foutmelding geven, die voor ons redelijk onduidelijk kan zijn. Quantaris heeft snel zicht op wat zo’n foutmelding betreft en lost het snel en kundig op.”

Een partij die inspeelt op de actualiteit
Als Lodewijk naar de toekomst kijkt, dan verwacht hij dat Quantaris als automatiseringspartner op de bal zit wat actualiteit betreft. Waarom hij Quantaris als partner aanraadt? “Daar kan ik kort en krachtig op antwoorden, namelijk: om de goede service en de prettige samenwerking!”