Kern Notarissen

Kern Notarissen

Kern Notarissen, gevestigd in Harderwijk, staat voor een hoge kwaliteit van dienstverlening op een toegankelijke en maatschappelijk betrokken wijze. En die hoge kwaliteit zoekt het kantoor ook in een automatiseringspartner waarmee ze samenwerken. Kern Notarissen is de eerste klant van Quantaris die is overgestapt op een volledig Azure-cloudplatform. De leverancier die dit voor elkaar heeft gekregen is 2ICT, tevens gevestigd in Harderwijk. We spreken met notaris Stephanie Scheiberlich, want hoe bevalt de samenwerking?

“Kern Notarissen werkt eigenlijk helemaal digitaal, alleen de stukken die de klant nog moet tekenen worden afgedrukt,” vertelt Stephanie in de Teams-meeting. “Verder zijn alle dossiers digitaal en wordt er niet meer geprint,” vult ze aan. Je merkt het misschien al, maar het notariskantoor is erg vooruitstrevend. Dat zie je ook terug in de wens om snel met nieuwe ontwikkelingen mee te gaan, het kantoor heeft absoluut geen afwachtende houding.

Wat is Microsoft Azure?

Microsoft Azure is het cloudplatform van Microsoft voor het bouwen, implementeren en beheren van services en applicaties. Flexibiliteit, snelheid en veiligheid staan centraal.

Wat eraan voorafging

Kern Notarissen heeft tien werkplekken en is sinds 2017 klant bij Quantaris. In november 2020 stapte het kantoor volledig over op het Azure-cloudplatform, dit was een zeer bewuste keuze. Kern Notarissen werkte namelijk voor de overstap op een cloudplatform van een andere IT-leverancier. Waarom? Het veiligheidsaspect én de ruimere technische mogelijkheden gaven voor Kern Notarissen de doorslag om in zee te gaan met 2ICT. “2ICT geeft Kern Notarissen de technische mogelijkheden die aansluiten op onze ambities, ze denken ook met ons mee. Want als er iets nieuws op de markt is, wordt dat gelijk aan ons aangeboden. Ze hebben een proactieve houding,” zegt Stephanie.

Implementatie en nieuwe oplossingen

Oplossingen die sinds de overstap zijn gerealiseerd? Denk aan een tweefactor authenticatie. En de printers hebben nu toegang met pasjes. “Ook Teams, voor het video contact met de klant, is nu helemaal passend naar onze wens ingeregeld,” vult Stephanie aan. “De implementatie is natuurlijk altijd een heel proces, soms lopen sommige zaken niet meteen helemaal goed, daar moet je als ondernemer rekening mee houden. Maar eigenlijk was de implementatie binnen een dag helemaal geregeld.” Stephanie vertelt verder dat voornamelijk de manier van inloggen verschilt met hoe ze eerst werkten. De medewerkers werden daar goed in begeleid. De werkomgeving bleef gelijk met Qu-BIS van Quantaris en de aanverwante zaken.

Werken op het Azure-cloudplatform

“Het werken binnen het Azure-cloudplatform bevalt goed, het is een stuk sneller dan dat we gewend waren. En we hebben met het Microsoftpakket de mogelijkheid om als kantoor zelf nog verschillende zaken in te richten om de applicaties van Quantaris heen,” legt Stephanie uit. Kern Notarissen maakt gebruik van alle producten van Quantaris zoals iDoc voor de aktenproductie en iMUIS voor de financiële software. De wensenlijst van Stephanie is wat nieuwe tools en ontwikkelingen betreft altijd heel lang, zegt ze lachend. “Betalingen met iDEAL is een grote wens bijvoorbeeld, daar starten we binnenkort mee en we streven daarnaast voortdurend naar steeds efficiënter werken met meer koppelingen.”

Een kritische maar erg tevreden klant

Kern Notarissen is erg tevreden wat betreft de samenwerking met Quantaris. “Ik ben wel een kritische gebruiker, dat weet Quantaris ook. Niet al mijn wensen kunnen altijd meteen gerealiseerd worden, maar Quantaris luistert erg goed en is proactief wat betreft het aanbieden van pilots. En wij formuleren aan de andere kant altijd weer verbeterpunten waar Quantaris mee vooruit kan. Juist die wisselwerking is erg prettig,” vertelt Stephanie. Ook leuk om te weten: Kern Notarissen is lid van een strategisch platform waar ook andere notariskantoren op zijn aangesloten. “We komen normaliter twee of drie keer per jaar bij elkaar om kennis te delen en prioriteiten op te stellen om zo weer stappen te zetten wat betreft de digitale ontwikkelingen binnen het notariaat.”